sneak peek på det nylanserade Gooseberry lay & Co. S/S 12 kollektion - I dåtidens Amerika






Under min trip i Stockholm tog jag mig en sväng förbi Living Generation där jag mötte upp
med Jonatan Erlandsson som jobbar med bl.a. det i förra veckan världslanserade märket
Gosseberry lay & co, och bad honom visa kollektionen för S/S 12


Den Amerikanska trenden växer sig allt starkare och tanken bakom Gosseberry är att återskapa de historiska plagg som exempelvis rallare, gruvarbetare, hamnarbetare och lantbrukare bar som yrkeskläder, vilket medför att plaggen är sydda på ett lite annorlunda sätt med förstärkningar, extra knappar och fickor gjorda efter användningsområden - allt detta gör ju att plaggen får en hög livslängd och åldras med värdighet




Ovan; ficka gjord för att undvika att kedjeklockan ska falla ur fickan då arbetarna oftast jobbade i alla ställningar och platser - notera även det sydda hålet mellan dom översta knapparna som är till för att föra ut kedjan till klocka




Plaggen från Gosseberry lay & Co. kostar kring ca. 600 - 1600kr vilket vi måste se som ett oerhört bra pris till plagg som är gjorda för att hålla

Alla plagg från A/W 11 kollektionen säljs just nu på alla Solo butiker runt om i Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback