En annan sida av Afghanistan gjord av Lukas och Salome Augustin





Klippet heter "Afghanistan – touch down in flight" och gjordes del som en hyllning till en vän till Lukas och Salome som blev skjuten på en gata i Afganhistan men även för att dom under sin vistelse mellan 2006-2009 som hjälparbetare såg en annan sida av det krigsdrabbade landet..

..En sida jag tycker är jäkligt inspirerande.
Det är något speciellt i att se människor på platser där modet inte är den samma som här hemma utan som i detta fall mer används som en nödvändighet mer än något som ska vara av ett speciellt märke eller liknande, -  kort och gott där kvaliten ligger i fokus


Nu drog jag kanske detta till sin absoluta spets och talade genom mina fördomar, men se filmen så kanske ni får känslan jag försöker fånga.

Kommentarer
Postat av: karin

fin! samtidigt tror jag absolut det inte bara är en nödvändighet, men man kanske inte har råd att klä sig precis som man vill. människor är fåfänga! tyckte om den här filmen, speciellt han med växterna!

2011-11-10 @ 13:44:03
URL: http://4ebloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback