Välkomna jury medlem #3, Filip Tysander grundare och VD för Daniel Wellington - "Det fanns ett stort behov av förändring"




 

Hej, Filip Tysander heter jag!

 

2007 Startade jag mitt första företag om jag minns helt rätt. Har hela tiden varit fokuserad inom mode och i synnerhet accessoarer. Jag har även parallellt med företagandet studerat och rest en hel del och våren 2011 tog jag ut min kandidatexamen i företagsekonomi från Uppsala Universitet

 

Som VD för Daniel Wellington blir min uppgift väldigt övergripande och jag får se till att allt fungera som det ska i alla olika leden.

 

Inspirationen till att starta märket kommer från en vän jag träffade när jag var ute och reste. Jag inspirerades av att han ofta lyckades kombinera en diskret och elegant stil med någon mer färgstark detalj för att stärka upp helheten. Klockorna togs också fram som en motreaktion till gårdagens trender som hade handlat mycket om tjocka urverk och diverse plastklockor m.m. I det segmentet vi rör oss kände vi att det fanns ett stort behov av förändring helt enkelt.

 

 

Hur den perfekta profilbilden skulle se ut står jag ganska öppen till, men finns det en glädje i bilden skulle detta säkerligen påverka min bedömning av den. Kan man dessutom lyckas kombinera detta med rätt kläder tror jag det kan bli ett vinnande koncept.

 

 


 

Filip's företag Daniel Wellington kan ni se mer av här

 

Vill ni ha chansen att vinna en egen klocka kan ni göra det i hombres egen tävling här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback