Weekdays nya samarbete, Tre studenter från Antwerpen


Nu har weekday gjort det igen, då syftar jag inte enbart på kläderna utan deras sätt att tänka annorlunda.
I Antwerpen fann Weekday tre designers, som precis hade utexaminerat sig från en av världens mest prestigefulla skolor, Royal academy of fine arts. Kollektionen skapades utifrån vad just mode betyder för dem och den skulle ge en individuell definition på hur deras design kommer att yttra sig i framtiden.

Cedric Jacuemyn som ni kommer se här nedan inspirerades av sitt hemland Island och dess varierande landskap och natur, som t.ex. varma gejsrar och hård is som han sedan skapade till en rörelse i sina kläder.




Kommentarer
Postat av: nastasja

Den jackan hade jag köpt direkt om den fanns till salu och jag var kille. Himmelsk!



Haha, jag håller med, har aldrig spelat videorna innan men var tvungen att kolla om han klippt in 50 Cent eller inte!

2010-11-12 @ 16:29:30
URL: http://nastasja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback