Intervju, Örjan Andersson

 

hombres tog sig ett snack med Örjan Andersson, en av grundarna till Cheap Monday och frågade lite kring hans tidigare liv och hur tiden kring H&M köpet var

 

 

 

Berätta lite om dig själv om vad du gjorde innan Cheap Monday?

Hade bråttom att gå ut skolan sedan jobbade jag på JC i tio år och efter det så startade jag Weekday 2002 tillsammans med Adam Friberg och Lasse Karlsson.

 

Hur kläcktes iden till att starta märket?

Som en motreaktion till alla dyra jeans som det gick inflation på i början av 2000-talet, de flesta från LA.

 

Vad kommer namnet ifrån?

Cheap Monday gjordes från början enbart för Weekday och måndagen är den billigaste dagen i veckan tycker jag


Vad är din roll i företaget? Har du ett finger med i allt eller bara vissa delar?

Jag är fokuserad kring de kreativa delarna rörande Cheap Monday.

 

Berätta om hur tiden kring H&M köpet var, blev det som du velat?

Jag är jätte nöjd men det, var dock en pirrig period innan det blev klart


Hur många butiker/länder säljer ni i nuläget?

Ca 1600 butiker och 31 länder

 

Lägger du märke till om någon har på sig era jeans på stan t.ex.?

Jag lägger märke till det och känner mig stolt och glad


Vilket par jeans är din favorit?

Jag gillar jeans väldigt mycket och har svårt att bara nämna en favorit


Finns det något som är på gång du kan berätta här?

Vi flyttar till nytt kontor imorgon


Slutligen, vad betyder jeans för dig?

Jag älskar jeans

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback