Välkomna jury medlem #1, Kim Sjögren grundare och VD för Kim Denzler - "quality is never out of fashion"




Jag, Kim Sjögren, har bla en bakgrund som modell.
Spenderade några år i början av 2000-talet på resande fot där modellandet frigjorde en möjlighet att resa och se världen.
Efter några år med denna roliga men ganska så slitsamma livstil beslutade jag mig för att flytta hem till Sverige och börja studera. Jag kom in på Textilhögskolan, Borås, där jag studerade till textilekonom under 3 år.
I samtid med mina studier har jag jobbat mycket som bartender för att på så sätt lära känna den nya staden med dess sköna individer. (ett brett kontaktnät är nämligen, enligt mig, nästan en förutsättning för att kunna starta ett nytt företag/varumärke)
Idag jobbar jag deltid inom detaljhandeln (med fokus på jeans). Men den mesta tiden spenderas på Kim Denzler, där jag agerar såväl Vd, designer som marknadsförare och inköpare. Till min hjälp har jag min gode vän Daniel D Hjörne, även styrelseordförande samt ett par hjälpsamma investerare.


Just nu pågår även säljperioden för s/s 2012, så vi på Kim Denzler har fullt upp med detta, roligt men samtidigt en tuff utmaning (som nytt märke)!


Kim Denzler startade som en direkt reaktion av att jag och Daniel hade svårt att hitta underkläder som vi tyckte var sköna och samtidigt estetiskt tilltalande. Tighta boxer med grälla prints och sportprofiliering var det som gällde och alltjämt, i stor uttsträckning, gäller. Vi önskade istället se en mer stilistisk men samtidigt mycket personlig kalsong. Genom ett annolunda färg- och formspråk har vi nu, efter nästan 2,5 års produktutvecklande, kommit fram med en kalsong som uppfyller vår initiala vision.
Vi hoppas och tror att den här kalsongen kommer tilltala många svenska män och givetvis också deras drottningar, vare sig det är mamma, flickvän eller syster.



Vi tror på komfort, kvalité och personlighet framför ombytlighet och konformism. Idag ser vi en modemarknad där modeåret ibland kan ses delas upp i 4-6 ibland 8 säsonger, allt för att öka konsumtionen. Denna hets leder till fler köpta plagg per kund vilket tvingar ner priserna per plagg och med det också kvalitén. Dessutom blir miljöpåverkan så mycket större.
Vi gillar inte det!!

Kim Denzler förespråkar snarare ett s.k. "slowfashion-tänk", där kvalité, komfort och personlighet blir viktigare än nya modeller, färger och ökad köphets. För kom ihåg att; quality is never out of fashion!!


För mig handlar kläder och mode om kommunikation, dessutom en stark och direkt sådan, ofta starkare en själva talet/språket.
Genom våran klädsel kan vi uttrycka och dessutom förstärka våran personlighet. Därför tycker jag att en bra klädsel/stil/"profilbild" ska utstråla en tight samhörighet mellan personen och dennes stil. Med andra ord; det är centralt att känna sig hemma/trygg i den klädsel man väljer. Finn dig själv och du kommer finna din klädstil, enkelt!!?

Sedan gillar jag givetvis att man vågar vara eklektisk, där vintage varvas med nytt osv. Men viktigast är att vi som bektare ser att du trivs i din outfit/stil.

För att svara på frågan på den perfekta profilbilden....hmm, gillar faktiskt min egen!?


Kim Denzler's hemsida hittar ni här..

..Och ni kan vinna ett par egna i tävlingen som rullar på facebooksidan

Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem

jo converse är snyggare skitiga ;) med det finns en gräns.. nu är de rena ett tag sen kommer de bli så där härligt converscharmigt vita :P lortga som fan med andra ord)



hoppas du mår bra!

2011-08-17 @ 12:05:45
URL: http://amandarieem.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback