Intervju / Angelica Blick




Hombres har snackat med Angelica Blick, som är 19 år och driver bloggen angelicablick.se och som även jobbar på Carlings och Denim Gallery i Linköping.

-" på fritiden umgås jag med vänner, dansar och SHOPPAR haha.
Mitt stora intresse är just mode och kläder och jag kan ofta komma på mig själv sitta och klura ihop olika outfits!"


Vi bad Angelica svara på några frågor om herrmode.



- vad tycker du om killmode i allmänhet?


Jag tycker de borde finnas MER utav de. Modet/trender är så fokuserade på tjejer just nu och jag tycker
de borde vara minst lika fokuserat på killar! Mer butiker och mer tidningar tycker jag borde startas upp för killar.

- Något speciellt plagg du tycker är extra snyggt på en kille?

hmm, ja tycker ljusa , slitna med Carrot-fit jeans( helst Levis ) på killar är supersnyggt! med någon lite oversize tisha till i vitt,
schysst ruffsig frilla med, ett par converse , ett par helter-scelter inspirerade brillor och någon snygg oversize (tunn) kofta i biege
/kak-grön/mörk blå .. haha oj, nu blev de en hel outfit istället!

- Vad är det vanligaste felet killar gör i modeväg tycker du?


Att tro att bara för att man " håller koll" på modet som kille och gillar att klä sig snyggt så känner man sig töntig och istället struntar man i vad man sätter på sig. De är vad jag har fått förklarat för mig av många killar. kör hårt istället, och våga.



- Tänk dig en sommardag när solen visar sig från sin bästa sida, hur ser den perfekta strand/kvälls outfiten ut?


På stranden skulle jag nog tycka det skulle vara snyggt med en par vanliga enkla badshorts i något snyggt mönster eller enfärgade. Gärna naturfärger.
upptill en tunn och slapp långtröja i cremevitt med knappar och ficka på framsidan tillsammans med ett par snygga brillor.En tygväska för att ha sina
saker i tycker jag med!
På kvällen skulle de vara snyggt med ett par slitna jeansshorts som är lite uppvikta, ett stort pösigt linne med en ficka på och till de en snygg jeansskjorta ( denim på denim ) som är uppknäppt och armarna uppvikta , och en baseboll jacka i rött som han kan ta med sig ifall de blir kallt.

- Slutligen, vad ser du helst inte en kille bära?

utsvängda brallor och en aaaalldeles för kort tröja så magen syns lite när de går. haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback