Ett möte med en främling




Möten med människor är spännande tycker jag, speciellt när en handling öppnar ögonen hos mig..

Klockan hade väl börjat närma sig midnatt och jag och några kompisar sitter och snackar på ett av stans uteställen, då plötsligt en kille sträcker fram en korg med ett tiotal pommes frites och frågar om vi vill ha.

Självklart tackar man och tar emot.

Man sitter där och äter och lägger nu märke till personen som suttit brevid mig sen jag kom, och man ser på personen med helt andra ögon.
När hans sällskap försvinner i ett samtal, tar jag chansen.. så här kommer en liten intevju med Anton som han heter!


Hur ser du själv på din stil, avspeglar den din personlighet?

Om min stil avspeglar min personlighet... Hmm, har aldrig tänkt ur det perspektivet faktiskt, och kommer inte underfund om den gör det eller ej nu när jag tänker efter heller, hehe.

Är du någon som söker inspiration hos andra eller är det helt personligt när handlar?


Jag är alltid på jakt efter inspiration på alla slags vis, tidningar, IRL, Internet och annat. Det behöver inte enbart vara människor som har snygg stil, det kan vara ett enstaka plagg eller så som jag bara tänker mig att det skulle kunna passa till olika saker och så och skapar min egna inspirationskälla på så sätt?

Delvis är det väl personligt också, när jag handlar i alla fall, då jag helst inte vill ha det som precis alla andra har. Om det är något jag vill ha, fast jag vet att många andra har det så försöker jag ofta hitta en annan färg eller ett annat märke. 

Alltid bryt dig om hur du klär dig eller var det någon period i livet?


Inte alls! Enda fram till slutet av ettan så har jag alltid haft en skatestil, skate t-shirts, Hoods osv. Brukade dock köpa jeans från tex. levis, nudie och så, vet inte varför, det bara var så. Men hur som helst, i tvåan så fick jag upp ögat lite mer för kläder, och under detta år införskaffade jag mig en hel del guldkorn, dels genom markbutiker och sedan kommer även internetshoppingen upp i skallen, först blocket, sen lite andra klädesbutiker på Internet, 111vox, caliroots, asos mfl.

Sen kom tradera in i bilden, jag började sälja mängder och köpa också. Har gjort extremt härliga fynd där faktiskt, tillexempel baseballjackan på bilden som är från gul & blå, den fick jag för ynka 60 kr + frakt. Så man kan säga att när jag var 16-17 började jag bry mig om kläder och hur jag klär mig. 

Slutligen om du skulle beskriva din stil med tre ord hur skulle det låta?

U-ringat, Cleant, Varierat

 

 


Kommentarer
Postat av: maya

ja, mums =)

2010-06-21 @ 20:34:10
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Martin

Stiligt :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback