"The sea is the biggest dump" - Ray Ives, Ibland kan en historia få en att se på saker med nya ögon






Filmen heter "Ray: A Life Underwater" - och jag kan bli så berörd av filmer som denna, och jag
hoppas någonstans att ni får känna som jag gör när jag ser denna film.
Den griper tag i mig och får mig verkligen att förstå varför man skulle ägna hela sitt liv till att te.x. "dyka" och
för att samla på sig oerhört stora mängder föremål, för det finns ju något väldigt speciellt
i saker som har befunnit sig på annorlunda platser

Jag säger inte att jag skulle vilja leva mitt liv som hans, men jag finner oerhörd inspiration och
blir nästan lite "religös" då jag personligen inser att man bör driva på och predika kring det man
anser vara det rätta för en själv, precis som Ray gjort i sitt liv


För att vända detta till något förståligt för er, sluta följa trender eller annat, finn er själva
och sträva därefter till en välfylld garderob eller för all del ett rikt liv - eran stil borde ju
styras av hur era liv ser ut, inte av vad "modeskaparna" säger är rätt.


Tolka hur ni vill, jag blir iaf träffad rakt i hjärtat av folks personliga historier och
jag hoppas ni förstår vad jag menar! - ibland kan en sak som handlar om något,
få en att förstå något helt annat!


Tack för mig, skriv gärna en rad eller två om ni fattade grejen


Kommentarer
Postat av: Konsumären

Förstår verkligen vad du menar! Jag som växte upp nära havet längtar verkligen tillbaka och minns alla de gånger man dök längst botten i förhoppning om att hitta skatten(nostalgi).

Var hittar du alla videos?

2011-09-08 @ 13:36:50
URL: http://klatt.blogg.se/
Postat av: Svar, Konsumären

Hej "Konsumären",



Vad härligt det låter!



Videorna hittar jag runt om i "cybervärlden", tipset till dig är att om du vill söka själv gör det på platser som du kanske inte förväntar dig att hitta just "mode" - men vimeo.com är ju alltid en bra plats annars!

2011-09-08 @ 17:32:16
URL: http://hombres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback