Intervju / The White Briefs

Jadu, vad finns det att säga om detta märke egentligen.. Jag personligen fylls av någonsorts lugn när jag ser deras bilder och videos man tar bara in, njuter.

Varför? jag vet inte, men det känns simpelt, fint, lyxigt och jag som själv skulle vilja göra något inom klädbranchen blir ju rent ut sagt förbannad när personer som dem bakom detta gör det... före mig

 

Men nu ska jag sluta grina och kan istället presentera en liten intervju med The White Briefs

 

Vad är bakgrunden / iden bakom The white briefs

Idén var att göra något ärligt, tydligt och kompromisslöst.

The White Briefs var den första idén om att göra den ultimata-kalsongen, men sen har det blivit fler av den tesen. Vi är ett bas - underklädes varumärke med hållbara värderingar.

 

Vad försöker ni förmedla?

När dagens brus är som bäst vill vi gärna försöka förmedla ett varumärke som ger en känsla för lugn, kvalitet, vitalitet och frihet.

Hur skulle du beskriva ert sätt att arbeta?

Vi arbetar gärna i processen som är näst intill beständig, en omvänd fråge-ställande kreativitet.

 

Vad säger ni om andra tillverkare i samma genre som kör mycket på att tydligt visa vem dem är genom stora tryck och mönster?

'Hur har marknaden reagerat på eran produkt?

Vi skapade The White Briefs som en motsats till företag som gör produkter med tryck.
Vi gillar att andra kör på med tryck och dylikt, det skapar ett generellt marknadsintresse för underkläder. 'Eftersom marknaden har reagerat positivt på våra produkter känns det som om det finns många individer som föredrar något mer sofistikerat.

 

Om ni skulle få berätta om ett scenario där ni tycker att the white briefs hör som hemma, hur skulle det se ut?

svarar på din fråga på 2 sätt.

1.En skön middag ute på landet en sen sommarkväll. Plats okänd. Gäster från Peter Beard, våra vänner, Johanna Preiss, dig och mig.

2. i alla världens hotell, spa och mode-designbutiker.


Ni är påväg att lansera en barnkollektion, hur kom den iden upp och vad kommer den   
att innefatta?

Ja det stämmer, vi gjorde mindre varianter av våra vuxenmodeller till åldern 1-6år några baby dräkter kom också till. Det hänger ihop smått som stort så det var en naturlig förlängning i varumärkets utbudet.


Slutligen, vad är planerna för framtiden?

Bygga ett starkt och intressant varumärke. Etablera oss i andra länder och skapa ett eget butikskoncept.

 


Kommentarer
Postat av: Pitchersmannen

Tja! Grym blogg, tack för tipset! Jag har också en liten skitblogg inom samma genre utifall att ni undrar - http://rakamakafon.blogspot.com/

/pitchersmannen

2010-06-20 @ 14:26:44
Postat av: Anonym

När presenteras vinnaren?

2010-06-20 @ 19:20:04
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback