Vintage armejackor från Le Voyage - Jag är ett stort fan av i princip allt med en historia bakom sig




"Det är 1946, kriget är över, stabiliteten är säkrad och två veteraner återvänder till sitt hemland. I 4 år har veteranerna uppgivet slagits som frivilliga i den franska motståndsarmén, nu hänger de upp uniformerna i sina garderober. Utmattade och sårade men framförallt stolta. Från garderoben flyttades de till lådor, lådorna ställdes på vindar och där föll de i glömska. Fram tills idag...

Det är 2010 och två unga män, hittar vid ungefär samma tidpunkt sina gammelfarföräldrars gamla armékläder. De fascineras av historiken, av kvalitén i kläderna och av sina förfäders mod och bestämmer sig för att göra en hyllning till dem"


Så beskriver sig Le Voyage på deras hemsida, och blir ni sugna på att kika närmare på jackorna kan ni göra det här


Translation in "kommentarer"

Kommentarer
Postat av: Translation

Vintage army jackets from Le Voyage - I'm a big fan of pretty much everything with a story behind it



"It is 1946, the war is over, stability is assured and two veterans returning to their homeland. In four years, the veterans declared fought as volunteers in the French Resistance Army, now they hang up their uniforms in their closets. Exhausted and wounded, but most of all proud. The jackets was moved from the closet into boxes, the boxes were put in attics, where they fell into oblivion. Until today ...



It is 2010 and the two young men, found at about the same time their parents' old-old army fatigues. They are fascinated by history, by the quality of the clothes and of his ancestors' courage and decides to make a tribute to them "



The story comes from Le Voyage website, and if you are eager to take a closer look at the jackets, you can do it at www.levoyage.se

2011-03-29 @ 16:01:40
URL: http://hombres.blogg.se/
Postat av: Pace.

Sv. Tack Hombres!! Haha, jag har klockor, eller nu har jag 1, hade 2 men blev robbad på den ena när jag var i Södertälje.. jag är dock inte så överförtjust i att ha något på handleden!



Later amigo.

2011-03-29 @ 23:02:11
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: Haw

Åh, vilken härlig nostalgi känsla jag fick när jag läste det där, måste jag bara säga. Otroligt fint med sånna jackor! :)

2011-03-29 @ 23:30:51
URL: http://haawhaw.blogg.se/
Postat av: J O S E P H I N E

I like!

2011-03-31 @ 21:03:33
URL: http://jjossues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback