Årets mest oväntade samarbete än så länge - Dressmann ingår ett samarbete med rockbandet Rolling Stones



(Ovan, ett urval av dem tryck som legat som inspiration för den nya kollektionen)

"Samarbetet handlar om att utveckla Dressmans unika syn på verksamheten. Världens ledande rockband är därmed på samma lag som kedjan som vill bli världsledande inom herrmode.
”Vi gillar Rolling Stones och hoppas på att utöka samarbetet”, säger Varner.
Partnerna kommer att utveckla herrmode och musikindustrin tillsammans. Avtalen innebär bland annat att klädkedjan får tillgång till sex Rolling Stones-låtar, att alla Dressmann-butiker renoveras för att likna konsertscener, att logotypen görs om samt mycket mer.
Utöver detta så lanseras två unika klädkollektioner. «As Worn by The Rolling Stones» är en unik kollektion baserad på replicas av T-shirts som Rolling Stones-medlemmarna själva burit under sina turnéer på 70-talet.
Dressmanns egen designer Johan Lundell har också utvecklat en helt egen kollektion från bandets historia med kända symboler, som till exempel den berömda tungan. Alla produkter, som säljs i Dressmanns butiker från och med vecka sex, har presenterats för bandet"


Texten ovan är ett urklipp ur Dressmans pressmaterial, och jag har otroligt svårt att göra ett uttalande om detta kommer lyckas eller inte... jag är själv inget fan av Rolling Stones musik, men måste säga att känslan på den översta t-shirten är härlig

Så det återstår väl att se om Dressman kan lyckas fånga känslan och
kvalitén i kollektionen och tvätta bort "gubbstämpeln"

Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: maya

Åh..jag tror att detta kommer att bli riktigt bra! Jag längtar! (synd att jag inte kan köpa kläderna) Älskar Rolling stones...farsan har matat in låtarna enda sen man var liten=)

2011-01-21 @ 18:10:22
URL: http://mayalicious.blogg.se/
Postat av: Carola

Hm...vill inte va pessimist, men tror tyvärr inte det kommer bli så lyckat. Tror att dom kommer ha svårt att tvätta bort sin nuvarande stämpel. Men svårt att uttala sig eg. innan man sett plaggen. Men jag är jäkligt trött på Rolling Stones-tungan nu alltså. Nu har man sett den så mkt och jag har börjat koppla ihop den med dålig trashig stil.

2011-01-21 @ 23:00:38
URL: http://styleforgents.blogg.se/
Postat av: Pacemakers

Tack & Tackar Hombres! Hoppas du får hem en Time For Beer! Vi håller en tumme.



Mycket intressant samarbete! Känns lite som när man spelar dubbel i tennis, så råkar man hamna i samma team med en person som aldrig hållt i ett racket. Rolling Stones är den bättre "spelaren" i detta samarbete.



Mvh



Pace, Karl & James!

2011-01-22 @ 12:48:03
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: Felix

Det jag har sett av tröjorna och de som har jobbat med att ta fram dom verkar ganska lovande. Det återstår dock att se hur pass bra kvalitén kommer att vara... Jag är rädd för att det här blir mitt första plagg som kommer från Dressman.

2011-01-22 @ 20:19:44
URL: http://aperfectionistsdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback